dagnje i dagnje i srdele na slavonskoj trpezi


PicMonkey Collageghjk

Malo je reći da volim plodove mora. Sve, sve, sve! Školjke, ribe, lignje, ježeve,rakove.. svašta sam kušala i to sve u slast! Ne znam ni sama što jednu Slavonku toliko privlači hrana iz mora, ali tako je. Netko gušta u čvarcima, a ja u inčunima. Netko papa švargl, ja biram školjke. Ljudi moji draži mi je čak i pršut od šunke.

Moja kumica Tinka obožava dagnje. Tako je nastao i ovaj recept. Njezin slobodni petak proveli smo kod mene kuhajući i guštajući. Dagnji je bilo jako puno, pa su nam u jedenju pomogli moji Lorna i Luciano, pravi mamini degustatori.

Moram priznati nismo ostavili ni jednu jedinu dagnjicu, iako smo planirali da Tinka ponese bar malu zdjelicu svojoj mami. Okus nas je toliko osvojio da smo se istog momenta vratile u djetinjstvo gdje smo prije 20tak, hoću reći 30tak 🙂 godina, u Kopru, pojele pola veš lonca dagnji, dok su se kao hladile.

****

Moja kuma Tinka je moja prijateljica od malih nogu. Njezini roditelji i moja mama radili su skupa u školi. Godišnji odmori u školi su kolektivni, od datuma do datuma, tako da se jedino još moj tata morao uklopiti,  pa bi svi zajedno odlazili na more. Bila su to super ljeta, puna doživljaja, zabave, sunca, mora, sladoleda. Doduše, koji put smo znali roditeljima natjerati krv u uši 😀 , kao onda kad su se probudili i nisu našli nas djecu u šatorima, niti u kampu. Marko, Tinkin stariji brat, Tinka i ja otišli smo u ranu zoru sa kanticama i lopaticama na plažu, tcaaa nismo mi vozili tolike kilometre. Uglavnom, bila je prava potjera za nama. 🙂 No, vratit ću se na priću o dagnjama. Po povratku s mora, otišli bi do Kopra. Tamo Tinkini imaju strinu, strica, sestričnu i možda još nekog. Tamo bi ostali dan ili dva. Naši roditelji bi skoknuli do Italije u Trst(Triest) u nabavku. Sječam se da su donosili uvijek neke velike kutije detrđenata za veš iz kojih si izvukao neki poklon. Nekad je to bio fen za kosu, nekad neka igračka, a jednom sam dobila savršeno lijepu bijelu macu.

Tako jedan dan, dok su naši roditelji šopingirali, strina pripremi ogroman veš lonac pun dagnji, te ga ostavi u dvorištu da se one ohlade. Tinka i ja smo skinule poklopac i probale strinin specijalitet. Probavale smo sve dok nas trbusi nisu zaboljeli. Nestalo je pola gigantskog veš lonca dagnji. Strina, koja  nas je trebala čuvati, bila je zabrinuta za nas dvije i nije znala što će reći našima kad se vrate. Moji su znali kakva sam papalica i nije mi ovo bio prvi put da se prejedem. Nije bilo ništa strašno, samo su morali koji put tijekom noći škicnuti da li smo dobro. Ehh, ta djeca..

DAGNJE I DAGNJE I SRDELE

ručak za 6 osoba:

POTREBNO:

dagnje(neočišćene) 6kg
1kg srdela
vezica peršin lista
10 režnja češnjaka
maslinovo ulje
rajčica pellate 250g
krušne mrvice 200g
1 dcl bijelog vina
500g domaće tijestenine, široki rezanci

PRIPREMA

SRDELE: očistiti od iznutrica, posolimo ih, popaprimo, prelijemo maslinovim uljem i grill-amo na tavici, poslužiti sa preljevom od maslinova ulja, sitno sjeckanim češnjakom i peršinom

IMAG2704
TJESTENINA SA DAGNJAMA: očistiti 500g dagnji, dagnje stavimo kuhati(samo ubacimo u lonac, bez vode i stavimo na vatru) kad se otvore izvadimo meso dagnje. Na malo maslinova ulja ubacimo 2 sitno isjeckana režnja češnjaka, rajčice pellate(prethodno nasjeckane na kockice) i umak ubacimo na češnjak, dodajemo sol, biber. Kad zakuha dodajemo dagnje, ostavimo ih 2 minutice da kuhaju i skidamo umak sa vatre. U međuvremenu skuhamo tijesteninu te prelijemo umakom i posipamo sjeckanim peršinom

IMAG2707
ZAPEČENE DAGNJE: nakon što se dagnje očiste i stave u lonac na vatru one se polako otvore. Maknemo s vatre i pustimo da se lagano prohlade. Kad se prohlade skidamo poklopni dio školjke, tako da u jednom dijelu školjke ostaje meso. Dagnje u školjki slažemo u tepsiju(što veću) jednu do druge te ih punimo sa umakom.
UMAK ZA ZAPEČENE DAGNJE: izmješajte  par kapi maslinovog ulja, 1 dcl bijelog vina, krušne mrvice, 3 režnja češnjaka(sitno sjeckana), peršin sitno sjeckan i sol. Umakom dagnje napuniti do vrha, staviti u pečnicu na 180 stupnjeva destak minuta, dok korica(mrvice) ne porumeni.
IMAG2708
Poslažite zapečene dagnje u krug, a sredinu kruga napunite fetama kruha, uživajte, DOBAR TEK!
Oglasi