smoothie vitaminska bomba


Najlakši, najbrži vitaminsko-energetski doručak prije treninga.  Ti možeš smoothie cugnuti prije posla, na poslu, prije škole, a i u školi, ma bilo gdje. Boja ovog smoothia i nije nešto sjajna, ali sadržaj i više nego izvrstan. A tek nutijenti.. Moj prijedlog ISPROBAJ!

IMAG3682

POTREBNO:

banana(bez kore 🙂 )

pola limuna(sok)

pola naranče(obaci polovice kriškica)

pola srednje kruške

breskva

2 lista kelja(ukloni drvenasti, središnji dio lista)

3 lista blitve(središnji dio ukloni)

4 jagode

5 kupina

7-10 malina

1/2 dcl vode do  deci i pol, po želji, ovisi da li želite jesti žlicom ili popiti

____________________________

krupnije voće kruške, banane, breskva .. trebaš odvojiti koštice i usitniti rezanjem noža da bi  sve stalo u smoothie i da bi lakše usitnio. Često u smoothie dodajem sastojke u dva, po nekad i do tri navrata, kako ne bi sve nagurala zbuksala. Tekućinu treba dodati na samom početku.

važnost pojedinog sastojka>

LIMUN: je pun nutrijenata – sadrži bioflavonoide, pektin, folnu kiselinu, vitamini C, A, B1, B6, kalij, kalcij, magnezij, fosfor, mangan. Povoljno djeluje na rad jetre, crijeva, želuca, imunog, živčanog i kardiovaskularnog sustava. IZVOR http://alternativa-za-vas.com/index.php/clanak/article/limun

BANANA: fruktoza, glukoza i kalij (350 mg), karoteni (provitamin A), vitamini B-kompleksa, pektin, jabučna kiselina. Banana sadrži triptofan, aminokiselinu koju tijelo pretvara u serotonin, poznat po tome što opušta, poboljšava raspoloženje i daje osjećaj sreće. Sadrži i veliku količinu kalija, koji je od vitalne važnosti za kontrakciju mišića i pravilan rad živčanog sustava. U usporedbi s jabukom, ima čak 4 puta više bjelančevina, 2 puta više ugljikohidrata, 3 puta više fosfora, 5 puta više vitamina A i željeza, i 2 puta više svih ostalih vitamina i minerala. IZVOR http://hr.wikipedia.org/wiki/Banana

BRESKVA:Od vitamina sadrži najviše beta-karotena i vitamina C. Beta-karoten, crveno-narančasti pigment koji se nalazi u voću i povrću, poznat je još i kao provitamin A (važan je kao prekursor vitamina A). Beta-karoten ima dvije uloge u organizmu: u slučaju potrebe prelazi u vitamin A (retinol), a ukoliko ga u organizmu ima dovoljno, djeluje kao antioksidans.  Imaju diuretski učinak, pročišćavaju organizam, potiču i olakšavaju probavu.IZVOR http://www.coolinarika.com/namirnica/breskva/

NARANČA:poboljšava izgled kože i kose, sprečava visoki tlak, pomaže kod bolesti dišnih puteva, smanjuje upale kod artritisa, štiti zdravlje kardiovaskularnog sustava, sprečava napadaje žuči, čuva od gripe i prehlade, štiti od mnogih vrsta raka. IZVOR http://alternativa-za-vas.com/index.php/clanak/article/naranca

KRUŠKA:Vitamini B skupine pomažu organizmu da se nosi sa stresom jer ‘hrane’ živčani sustav te sudjeluju u procesu dobivanja energije iz ugljikohidrata. Prirodan je i i brz izvor energije, jer sadrži značajne količine monosaharida: fruktoze i glukoze, najslađih prirodnih šećera, a istovremeno je i ekonomično pakiranje vitamina B skupine. Kruške prirodno reguliraju razinu šećera u krvi što ih čini idealnom dijetnom namirnicom. IZVOR http://www.zdravakrava.hr/clanak/155/kruska-je-idealna-dijetna-namirnica

KUPINA: Ove male bobice obiluju polifenolima koji pomažu tijelu u borbi sa slobodnim radikalima te sprječavaju bolesti srca i krvnih.  Voće bogato vitaminima C, E, folnom kiselinom te mineralima kalija, mangana i magnezija.žila. IZVOR http://zadovoljna.dnevnik.hr/clanak/zdravlje/10-opako-dobrih-razloga-za-saku-kupina.html

MALINA: Od vitamina izvrstan je izvor vitamina C,a od ostalih vitamina sadrži vitamine B kompleksa, vitamine E i K. U malim količinama sadrži gotovo sve minerale. Malina je nutritivno osobito zanimljiva zbog bogatog sadržaja raznovrsnih antioksidansa. Malina je odličan izvor dijetalnih vlakana, koja pomažu u pravilnoj funkciji crijeva i na taj način sudjeluju u sprječavanju razvoja raka debelog crijeva. Održavaju zdravlje srca jer vežu žučne soli u debelom crijevu i izlučuju ih iz tijela. IZVOR http://www.coolinarika.com/namirnica/maline/

BLITVA:  Kao i njeni ostali zeleni lisnati rođaci blitva bez dileme spada među najzdravije od povrća i odličan je dodatak zdravoj prehrani. Blitva je povrće koje je gusto popunjeno nutrijentima. Ako pogledate nutritivne vrijednosti ovog povrća vidjet ćete da sadrži gotovo sve i jedan vitamin i mineral u manjim ili većim količinama. IZVOR http://www.zdravosfera.com/blitva/

KELJ: Izvrstan je izvor vitamina C – u sirovom ga kelju ima nevjerojatnih 120 mg, izvrstan je izvor vitamina K. Kelj se izdvaja iz porodice kupusnjača kao kvalitetna namirnica koja može preventivno djelovati protiv raka. Organosumporne komponente, kao što su glukozinolati (koje su predmet mnogih istraživanja), djeluju na različite oblike raka, primjerice, rak dojke ili jajnika, jer ovi fitonutrijenti neutraliziraju potencijalno kancerogene tvari. U kelju ima 10-15 vrsta glukozinolata. IZVOR http://www.coolinarika.com/namirnica/kelj/

JAGODA:  odličan su izvor folata (jedan obrok jagoda osigurava 20% preporučenih dnevnih potreba) i vitamina C (jedan obrok jagoda osigurava 140% preporučenih dnevnih potreba), a sadrže i biljne fenole koji, zajedno s antioksidansima, smanjuju rizik od karcinoma i srčanih oboljenja. Folna je kiselina u vodi topiv vitamin B-9, važan u stvaranju krvi i sudjeluje u metabolizmu aminokiselina. Nedostatak tog vitamina u prehrani izaziva malaksalost i anemiju, a nedovoljan unos folata ujedno povećava rizik od karcinoma debelog crijeva. Folna kiselina sintetički je oblik folata koji se može uzimati u obliku vitaminskog dodatka ili hrane obogaćene tim vitaminom. Kada se nalazi u hrani kao prirodan sastojak, naziva se folat, a najviše ga sadrže jagode, naranče, zeleno lisnato povrće i šparoge. IZVOR http://www.coolinarika.com/namirnica/jagode/

IMAG3669

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s